İnsagram

Sponsorlu Reklam Nasıl Verilir

İnstagram reklam verme işletmeniz için mantıklı bir seçenektir. Satışlarınız, bilinirliğiniz mutlaka artış gösterecektir ve siz de sosyal medyanın bir parçası olacaksınız. Günümüzde yeni pazarlama tekniklerinin başını artık sosyal medya çekmiş durumda. Eskiden televizyonun popülaritesi artık yerini instagram sponsorlu reklam seçeneklerine bıraktı ve çok düşük bütçelere reklamınızı binlerce hatta yüzbinlerce kullanıcıya gösterebilirsiniz.

İnstagram Reklam verme Yazımızda değinilecek konular aşağıdaki gibidir.

  1. Reklam vermeden önce yapmız gereken entegrasyon işlemleri nelerdir?
  2. Reklam performanslarını nasıl arttırabilirsiniz?
  3. İnstagram reklamları ile takipçi kitlenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
  4. İnstagram sponsorlu reklam modelleri nelerdir?

İnstagram Reklam Fiyatları Ne Kadar ?

İnstagram tıklama başı maliyetleri günlük bakiye olarak ayarlayabilirsiniz. Hedef kitleniz günlük maliyete göre tıklama yaptığında ya da gösterim sayısına ulaştığında tıklama başı maliyetiniz ya da forum başı maliyetiniz eksilecektir. Günlük limitiniz tükendiğinde reklamınız bir sonraki gün devam edecektir. Bu uygulama sayesinde reklamlarınız belirli etkileşimlere ulaşacaktır ve bütçeyi kesinlikle aşmayacaktır. Bundan dolayı günlük bütçeyi belirlemeli ve bu günlük bütçeye göre reklam bakiyesini Facebook reklam kampanyanıza tanımlamalısınız. Facebook'ta oluşturulan kampanyalar İnstagram sponsorlu reklam verme kategorisinde de yayınlanacaktır.

İnstagram Reklam verme İnstagram reklamlarında tık başı ortalama maliyetler Facebook'a kıyasla iki katına kadar daha fazladır ancak bu durum olumsuz değil aksine satış rakamlarında olumlu sonuçlar olarak önümüze çıkacaktır. Bazı sosyal medya reklamcıları daha fazla CPC maliyetleri yüzünden İnstagramı ikinci plana atmakta ancak geçtiğimiz aylarda 1 milyarı aşkın kullanıcıya ulaşan İnstagramda satış yapabileceğiniz kitle daha aktif, daha fazla online ve daha etkilidir. Bu yüzden İnstagram reklamlarını hafife almamalı ve mutlaka reklamınızı İnstagram üzerinde de çıkarmalısınız.

blank
İnsagram

Kullanıcılarının Reklam ve İşletme Davranışları

Son açıklanan İnstagram Reklam verme verilerine göre 2018 Haziran ayında kullanıcı sayısı bir milyarı aştı. Pek çok Avrupa ülkesini bir araya toplasak yine de bu rakama erişemeyeceğiz. İnstagram devasa bir pazar alanı olduğunu kullanıcı sayısı ile tekrar ortaya koydu.

İnstagram ‘da bir markayı arayan kullanıcı oranı %70 olarak paylaşıldı.

İnstagram ‘da %70 oranında kullanıcılar herhangi bir markayı arıyorlar. Sizin de bu pazarda var olmanız, potansiyel müşterilerinizi bulmanız ne kadar gerekli sırf bu oranlara bakara görebilirsiniz.

İnstagram ‘da bir işletme / butik ya da markayı takip eden kullanıcı oranı %80 olarak paylaşıldı.

Paylaşılan bu oranda İnstagram kullanıcılarının alışverişe ne kadar yatkın olduğunu, markaları yakından takip ettiğini görebilirsiniz. Sizin işletmeniz de bu pazarda yer almalı. Her gün aktif olarak bu markaları ziyaret eden kullanıcı sayısı ise 200 milyon olarak açıklandı.

Facebook ‘dan on kat fazla etkileşim aldılar!

Facebook sosyal medya sitelerinin devi olarak görünse bile, İnstagram’ı da bünyesinde barındırsa da etkileşim açısından İnstagram’ın gerisinde kaldı. Çünkü İnstagram, Facebook’a göre 10 kat daha fazla etkleşim almayı başardı.

İnstagram kullanıcıları %60 oranında yeni ürünleri takip ediyor.

Pek çok marka yeni ürün tanıtımları İnstagram üzerinden daha aktif şekilde yapmakta ve İnstagram kullanıcılarının %60’ı zaten bu markaları takip edip, yeni ve trend ürünleri anında öğreniyor. %30 ‘luk bir kısım ise keşfettiği yeni ürünleri direkt satın alıyor. Her üç İnstagram kullanıcısından biri yeni keşfettiği ürünü satın alıyor.

Instagram Sponsorlu Reklam Hedefleme Seçenekleri Nasıl Ayarlanır?

İnstagram reklamları Facebook Business ortak reklam panelinden hazırlanır. Panelde hem Facebook reklam hem de İnstagram Reklam verme için İnstagram reklam hizmeti alabilir ve kampanya oluştabilirsiniz. Satış odağınıza göre size birden fazla reklam seçeneği sunulur. Belirttiğiniz amaçlara göre metrikler ve reklam raporlarınız da değişiklik gösterir. Eşya satış veya siteye hit çekme gibi reklamlar verebileceğiniz gibi sayfa tanıtımı ve takipçiler için de reklam verebilirsiniz.

blank
Web

Sitesine Trafik Çekme Kampanyaları

Instagram reklam verme işleminde web sitenize ya da mevcut uygulamanıza hit çekmek istiyorsanız trafik odaklı reklam seçmelisiniz. Trafik hedefini seçtiğiniz zaman Facebook Ad Manager kısmında göreceğiniz metrik sonuçları bağlantı tıklamalarına yönelik olacaktır.

İnstagram Etkileşim ve Sponsor Reklam

Etkileşim odaklı bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda Facebook gönderiniz veya Instagram reklamınız üzerinden sayfanı ile etkileşime geçen kişilerin sayısını arttırmayı hedeflersiniz ve reklam metrikleriniz bu şekilde bilgi raporu çıkartır.

Etkileşimli Instagram Sponsor Reklam Hedefleri İçin Kullanılması Gerekenler

  1. Instagram reklam verme - Sayfa beğenmeleri
  2. Instagram reklam verme - Gönderi Beğenileri
  3. Instagram reklam verme - Gönderinin aldığı etkileşim
  4. Instagram reklam verme - Etkinlik yanıtı

Potansiyel Müşteriler İçin Kampanya Seçenekleri

Potansiyel müşteri bulma reklam kampanyalarında satış odaklı reklamlar verebilirsiniz. Ürününüz ile ilgili daha önce arama yapmış, sayfaları veya web siteleri gezmiş kullanıcılar bu reklamları görecek ve mutlaka daha önce verdiğiniz ürün veya hizmetler ile ilgilenmiş kişiler olacaktır.

Potansiyel Müşteri Kampanyası oluşturabilmeniz için önce bir forum oluşturmanız gerekmekte. Oluşturulan bu forumda kullanıcılardan talep edeceğiniz bilgileri belirlersiniz. Telefon numarası isterseniz foruma bunu eklersiniz ya da mail adresi v.s

Potansiyel müşteri bulma instagram sponsorlu reklamları kullanıcıların bilgilerini almanıza büyük olanak sağlar ve bu bilgiler doğrultusunda arayarak veya doğrudan satış yapabilirsiniz. Arama işlemlerini yapabilmeniz için reklam raporlarını Excel olarak indirmelisiniz. Daha sonra bir çağrı merkezine aratabilir, kendiniz arayabilir, mesaj gönderebilir veya farklı yollar üreterek bu kişilere satış yapabilirsiniz. Ancak potansiyel müşterilerinizin telefon numaralarını bir datada toplamayı ve bu kişilere toplu mesajlar göndererek kendinizi hatırlatmayı unutmayınız.

Mesaj Hedefli Kampanya Oluşturma

İlk bakışta işe yaramaz bir kampanya gibi görünebilir ancak sunduğu seçeneklere bakacak olursak; reklam gönderiniz ile etkileşime giren her kullanıcıyla Facebook, Whatsapp, İnstagram ya da telefon görüşmeleri ile konuşabilir ve direkt satışlar yapabilirsiniz. Diğer reklam kampanyalarına göre oldukça farklı bir satış metodu vardır.

Mesaj odaklı reklam kampanyası oluşturduğunuzda kullanıcıların kafasındaki soru işaretlerini giderebilir ve kullanıcıları ürünü almaya kısa sürelerde ikna edebilirsiniz. Reklamınız ile etkileşime giren kullanıcılar zaten bu ürünü almayı düşünen kişilerdir. Bazılarının sadece ikna edilmeye ihtiyacı vardır.

Dönüşüm Odaklı Reklam Kampanyaları

Belirlediğiniz bir hedef için reklam verdiğiniz kampanya türüdür. Etkileşim doğrultusunda hedefe ulaşırsınız. Bu reklam modelinde sizin sattığınız ürünü daha önce aramış, satın almış, bir web sitesini ziyaret etmiş kişiler hedef alınır ve reklamlarınız ısrarla bu kişilere gösterilir. Bu sayede satış rakamlarınızda artış olacaktır.

Facebook Pixel kullanarak oluşturulabilen dönüşüm kampanyaları;

  1. Abonelik
  2. Alışverişe Yönlendirme
  3. Direkt Alışveriş
  4. Kayıt Etme
  5. Potansiyel Müşteriyi Yakalama
  6. Belirli Ürünü Sepete Ekletme
  7. Müşteriyle İletişim
  8. Kendi dönüşüm kampanyanızı oluşturma

Facebook Pixel sayesinde sizler de bir dönüşüm kampanyası yaratabilirsiniz.

İnstagram'dan Satış İçin Katalog Reklam Kampanyaları

Katalog seçeneği belirli ürünlerin envanter bilgilerini Facebook'a aktarmanız için oluşturulan bir kampanya modelidir. Bu İnstagram sponsorlu reklam verme seçeneğinde oteller, uçuş paketleri veya tarifeleri, satışta olan ürünler, veya ilanlar gibi alanlarda envanter oluşturup tek seferliğe mahsus bu ayarları yaptıktan sonra aynı kampanyanın reklamlarını sürekli verebilir, kampanya ayarlarını istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

Facebook Pixel ile katalogu entegre çalıştırarak modern pazarlama dinamiklerine uygun direkt hedef odaklı satış yapabilirsiniz. Katalogdaki ürünler daha önce bu ürünleri aramış, alakalı bir web sitesine girmiş veya alışveriş yapmış, ürün üzerinden kişiler ile etkileşim kurmuş kişilere gösterilir. Facebook'a aktarılan bu reklamlar sadece Facebook reklam veya sadece Instagram reklam verme gibi seçenekler ile yayınlanabilir veya her iki sosyal medya platformunda yayınlanabilir.

Katalog reklamlarının avantajı nedir?

Tek bir reklam sayesinde pek çok ürününüzü öne çıkarabilirsiniz. Katalog reklamlarında sadece bir ürün değil pek çok farklı ürünü aynı reklam paketi içinde yayınlayabilir ve kaydırmalı olarak kullanıcılar bu ürünleri görebilirler. Kullanıcılar tek reklamda farklı ürünler beğenerek size ulaşıp birden fazla ürün satın alabilirler.

Katalog reklamlarının dezavantajı nedir?

Katalog reklamlarında elinizde bir ürün olmalı ve direkt bu ürünün satışını hedeflemelisiniz. Bir siteye hit çekme veya takipçi kasma gibi durumlar için uygun değildir ve etkisini göremezsiniz. Sadece direkt satış için kullanılmalıdır. Bu reklamlar hem instagram ‘da hem de Facebook ‘da yayınlanmalıdır. Etkileşim her iki taraftan da elde edilebilir.

Katalog reklamları hikaye de görüntülenir mi?

Hayır katalog reklamları hikayede görüntülenmez. Ancak hit çekmek istediğinizde bir web sitesi için hikaye reklamlarını aktif etmelisiniz.

Diğer instagram sponsorlu reklam kampanyalarını farklı makalelerimizden detaylıca inceleyebilirsiniz.

blank
İnsagram

Reklam Verme Seçenekleri

İnstagram sponsorlu reklam verme seçeneklerinde farklı özellikleri kullanarak size uygun reklamı verebilirsiniz. Ürününüz ve hedef kitlenize göre ;

Döngü reklamları: iki veya daha fazla kaydırılabilir resim veya video içerikli reklam seçeneğidir.

Tek Görsel: Sadece bir resim kullanarak reklam verebilirsiniz.

Tek video reklamları: Sadece bir video ile reklam kampanyanızı oluşturabilirsiniz.

Slayt Gösterisi: En fazla on resim içerikli bir başa dönen videolu reklam kampanyasıdır.

Görsel Reklam Kampanyası

Instagram üzerinden vereceğiniz bu reklam türünde sadece bir adet görsel bulunur. Görseli etkileyici ve Facebook reklam kurallarına uygun tutarsanız etkileşim ve gösterimi oldukça yüksek olacaktır. Ancak reklam kurallarına %100 uymayan bir görselin etkileşimi ve işlerinize etkisi de düşük olacaktır.

Görsel reklam kullanıcıları için tavsiye edilen pixel büyüklüğü 1080x1080 'dir. Görselin oranı ise 1:1 olmalıdır. Hazırlanan reklam görsellerinin üzerinde çok fazla yazı, metin veya logo bulundurmamaya özen göstermelisiniz. Bu kurallara dikkat etmeden hazırladığınız reklam kampanyalarının etkileşimi ciddi anlamda az olacaktır.

İnstagram Döngü Reklam Kampanyası Oluşturma

Döngü reklam seçeneğinde birden fazla görsel kullanabilir, görselin yanında video ekleyebilirsiniz.

Döngü reklamlarında birden fazla ürününüzü tanıtabilir ya da bir ürününüzün farklı görselleri ve teknik özelliklerini ekleyerek reklam verebilirsiniz. Ayrıca tıklama için farklı sayfalar belirleyip müşterilerinizi direkt satış sayfalarınıza yönlendirebilirsiniz.

İnstagram Video Reklamları

İnstagramda son zamanlarda video reklamları baya popüler olmuş durumda. Bir video ile hem ürününüzü tanıtabilir, hem farklı ürünleri ekleyebilir hem de potansiyel müşterilerinizi direkt satış sayfasına yönlendirebilirsiniz.

İnstagramda yayınlanan videolu reklamların önerilen uzunluğu 15 saniye kadardır. Ancak bu 15 saniyeyi çok minimal ayarlamak zorundasınız. Önerilen en / boy orantısı ise 4:5 olmalıdır. İnstagram hikayeler kısmına maksimum 60 saniye, instagram keşfet bölümüne ise 120 saniye uzunluğunda videolu reklamlar verebilirsiniz.

İnstagram'da Hikaye Reklamları Nasıl Verilir?

İnstagram hikaye reklamları diğer reklam seçeneklerinden farklı bir model değildir. Tamamen bağlantılıdır. Facebook business üzerinden oluşturduğunuz reklam kampanyasında İnstagram Hikayeler'de Yayınlansın kısmını işaretleyerek direkt hikayeler kısmına da reklamınızı ekleyebilirsiniz. Kullanılacak olan görselin boyutu 1080x1920 olmalıdır. Ayrıca oranı ise 9:16 olması önerilir. Videolu reklamlarda da oran aynı ancak uzunluk en fazla 60 saniye olarak kalmalıdır.

Instagram Reklam Verme Hikaye Reklamlarında Çağrı Düğmeleri ( Call to Action)

  1. Alışveriş Yap
  2. Bilgi Al
  3. Abone Ol
  4. İletişim
  5. İndir, kayıt et vs. gibi

Instagram Reklam Verme

Şuana kadar makalemizde genel olarak istatistikleri, işletmenizin bu pazarda mutlaka olması gerektiğini, reklam seçeneklerini genel hatları ile inceleyebildik. Gerekli Facebook , Instagram reklam kampanya ve reklam modellerinden bahsettik. Şimdi bu reklamları nasıl oluşturacağımıza gelelim. Adım adım yazıdaki teknikleri uygularsanız maksimum etkileşimi alacağınız reklamı sizde işletmeniz için oluşturabileceksiniz.

Reklam kampanyalarınızı hem mobil telefonunuzdan hem de Facebook Ad Manager ile yayınlayabilirsiniz. Biz daha teknik anlatacağımız için Facebook Ad Manager ile reklam vermeyi inceleyeceğiz.

  1. instagram reklam vermek için Facebook hesabınıza giriş yapın.
  2. Facebook Business Manager ‘de oturum açın.
  3. Mevcut reklam hesabınız var ise BM ile ilişkilendirin. Yoksa yeni bir hesap açın.
  4. Yeni kampanyanız için reklam hesabınıza geçin.
  5. Reklam hedeflerini seçin.
  6. Reklam bütçesini ayarlayın.
  7. Hedef kitle ayarlarını yapın (yaş, cinsiyet, konum)
  8. Makalemizde bahsettiğimiz reklam türlerinden size uygun olanı seçin.
  9. Reklamınızın Facebook tarafından onaylanmasını bekleyin. (Bazı kategorilerde onay süreleri uzun olabiliyor. Sabredin onaylanacaktır.)

İlk reklamı oluştururken dikkat etmeniz gereken detaylara inmeye başlayabiliriz. Bu süreçte bazı etkenlere dikkat ederek reklam performansınızı yani etkileşimlerinizi arttırabilirsiniz. Şimdi ilk reklam kampanyasını nasıl oluşturacağız beraber bakalım.

Öncelikle bazı kurumları halletmeli ardından entegrasyon işlemlerine başlamalısınız;

  1. Facebook Business Manager hesabını oluşturunuz.
  2. Instagram sayfanızı ya da profilinizi ( hangisinden reklam verecekseniz.) Business Manager hesabınıza entegre edin.
  3. Reklam hesabı açınız.
  4. Facebook Pixel oluşturup entegre edin.
  5. Kataloglar ve entegrasyonları oluşturun.

Facebook Business Manager Nedir? Nasıl Kullanılır?

Facebook Business Manager sayesinde Instagram hesaplarınızı, Facebook sayfalarınızı ve reklam hesapları ile oluşturulan reklam kampanyalarını tek bir kontrol paneli üzerinden yönetmenizi sağlar. Facebook tarafından kullanıcılara tanınan bu imkan tamamen ücretsizdir.

Facebook Business Manager işletme hesaplarınızı yönetebilecek editör, moderatör gibi unvanlara sahip ya da direkt sosyal medya uzmanınızın sizin belirlediğiniz yetki ve kısıtlamalar ile çalışma yapmasına olanak sağlar. Sayfanızın reklam ödemelerini, kataloglara ayrılmış ürünlerinizi veya Facebook Pixel ‘de oluşturulmuş kodlarınızı bir panel üzerinden yönetebilirsiniz.

Pek çok farklı hesaba sahipseniz ve her biri için farklı kişiler çalıştırıyor, farklı reklam kampanyaları yapıyorsanız x sayfanız için herhangi bir görevliyi yetkilendirebilir, reklam kampanyalarını düzenleyebilir ve business manager üzerinden kaydedebilirsiniz. Ayrıca y sayfanız için veya z sayfanız için de aynı işlemleri yaparak yetkililer atar, yönetimlerini denetleyebilirsiniz. Ya da sosyal medya uzmanıysanız direkt yöneteceğiniz sayfaları business manager panelinize ekleyerek kolaylıkla yönetebilirsiniz.

Kişisel Facebook hesabınız üzerinden sayfalarınızı yönetebilmek veya editör atayabilmek için birden fazla business manager hesabı oluşturabilirsiniz. Özellikle sosyal medya uzmanları için reklam, içerik ve yetkiler nedeniyle birden fazla sayfaya erişim sağlayabilirsiniz.  Belirlenen sayfalar kolaylıkla yönetilebilir ve tek tıkla o sayfaya geçiş yaparak hızlıca erişim sağlayabilirsiniz. Ayrıca reklam ajansları da bu paneli kullanarak tek tek her sayfa ile uğraşmak yerine bütün kampanyaları bir panel üzerinden düzenler ve yayınlar.

Facebook Business Manager Paneline Facebook veya Instagram Sayfası Nasıl Eklenir?

Instagram reklam ver işlemi için öncelikle Instagram profilinizi veya sayfanızı Facebook ile bağlamalısınız. Bağlama işlemini mevcut Facebook sayfanızın üst kısmında bulunan çark butonuna basarak “ İşletme Ayarları “ sekmesine giriniz. Sayfanın sol kısmında bulunan “ Sayfalar “ sekmesine tıklayın ve sayfanızı / profilinizi business manager hesabınıza bağlayın.

Facebook Sayfanıza Instagram Entegrasyonu Yapın

instagram reklam vermek için Business Manager panelinden Facebook sayfanız ve Instagram hesabınız/sayfanız aynı Business Manager paneli üzerinde birbiri ile ilişkilendirilmiş olmalıdır. Facebook hesabınız üzerinden Business Manager hesabı oluşturduktan sonra, Facebook hesabınızın ayarlar bölümüne girerek Instagram ile entegrasyon işlemini halledebilirsiniz.

Instagram / Facebook Reklam Hesabı Nasıl Oluşturulur ?

Business Manager üzerinden reklam hesabı oluşturmak için, reklam hesapları bölümüne tıklayınız. Sağ üstte bulunan “ Ekle “ kısmından “ Yeni Bir Reklam Hesabı Oluşturun” seçeneğine tıklayınız.

Business Manager paneli üzerinden bir çok reklam hesabı oluşturabilirsiniz. Bu hesapları ayrı ayrı yönetebilir veya zaten oluşturulmuş olan reklam hesaplarına erişim sağlayabilirsiniz. Birden fazla reklam hesabınızın ödeme yöntemi aynıysa hesabınız üzerinden genel ödeme yöntemi oluşturarak istediğiniz reklam hesabına direkt bakiye ekleyebilirsiniz.

Facebook Pixel Entegrasyonu Nasıl Yapılır ?

Facebook Pixel, Google Analytics gibi kullanıcıların internet sitenizde bulunduğu süre boyunca yaptığı hareketleri detaylı raporlama ile sizlere aktarır. Bu sayede reklam kampanyanızda belirlediğiniz hedef ve olayları daha kolay reklam kampanyalarınıza entegre ederek verimli sonuçlar almanızı sağlar. Facebook Pixel’den elde ettiğiniz kod sayesinde Facebook’un analiz aracını yani Facebook Analytics’i de kullanabilirsiniz.

Facebook Pixel Kurulumu

  1. Facebook BM hesabınızdan işletme ayarları kısmına gidiniz.
  2. Ekranınızın sol sekmesinde bulunan “ Veri Kaynakları “ kısmının altından pixeller seçeneğini açınız.
  3. “Ekle” seçeneğine tıklayarak size verilen pixel kodunu izlemek istediğiniz web sitenize ekleyiniz.
  4. Oluşturduğunuz reklam hesabınıza Facebook Pixel’i entegre ediniz.

Web sitenizde oluşturduğunuz envanteri kontrol etmek için Facebook pixel kodunu bazı sayfalarınız için özelleştirmeniz gerekir.

İnternet Sitesinden Facebook’a Katalog Aktarma İşlemi Nasıl Yapılır ?

Web sitenizde bulunan ürün kataloglarını Facebook’a aktarmanızı olanak tanır. İnternet sitenizdeki ürünlerin fiyatları, başlık ve açıklamaları Facebook ile paylaşılır ve bu ürün bilgileri reklam kampanyalarınızda da kullanılabilir. Facebook’a gönderilen bu kataloglar sayesinde “Koleksiyon Reklamları” ve “ Dinamik Yeniden Pazarlama” reklamlarını oluşturabilirsiniz.

Facebook Kataloglarını tvs, xml ve cvs türünde gönderebilir, bu işlemi ister manuel olarak isterseniz planlayarak günlük, haftalık ve saatlik şeklinde güncel olarak Facebook’a kataloglarınızı iletebilirsiniz. Sitenizde ürün bilgilerini bulunduran bir xml Feed olması gereklidir. Örnek veri kaynakları ve bilgiler için Facebook’un yardım sayfasından destek alabilirsiniz.

Facebook Katalog Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  1. Ürün description kısımlarını boş bırakmayınız. Yoksa kataloglarınız aktif olmaz.
  2. Para biriminizi doğru girin. Oluşturacağınız xml Feed için para biriminiz ISO 4217 standartlarında olmak zorundadır. 50 TL fiyatlı bir ürün için “50.00 TRY” şeklinde giriş yapılmalıdır.
  3. Stok durumunuza dikkat edin. Ürün stoklarını Facebook’a doğru aktarmadıysanız ürün elinizde yokken de reklamda görünmeye devam edecektir.
  4. Güncellemelere dikkat edin. Sık fiyat değişikliği yapılan, stokları çok sık değişiklik gösteren bir işle uğraşıyorsanız xml Feed’inizi güncel tutmak zorundasınız. XML’de saat başı güncelleme ile ürünlerinizi otomatik olarak güncellemeyi unutmayın.

Facebook Katalog Oluşturma

  1. Business Manager hesabınızda ilk ürün kataloğunu “işletme ayarları” sekmesinden “ veri kaynakları” bölümüne tıklayarak oluşturmaya başlayınız.
  2. Kataloğunuz oluştuktan sonra internet sitenizde bulunan ürünlerin bilgilerinin aktarılması için bir veri kaynağı ekleyiniz.
  3. Ürünlerinizin bilgilerini kapsayan xml feed ‘i ve URL’i “DATA FEED URL” kısmına kopyala yapıştır yapınız. XML Feed’iniz bir kullanıcı adı ve şifre ile korunmaktaysa hemen altına bu bilgileri ekleyiniz.
  4. Ürünleri hangi sıklıkla güncelleyeceğini seçin ve ürün yüklemesini başlatın.
  5. Ürünler yüklendikten sonra katalogları mutlaka kontrol edin. Kataloglarda bir hata olmadığından emin olun.

Artık sizde Instagram’da reklam verme işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Reklam vermeden önce her konuya değindik ve sizi hazırladık.

Instagram’da  Sponsorlu Reklam Verin !

Yazımızın giriş bölümünde reklam kampanyalarına ve hedefleme seçeneklerine değinmiştik. Sizin için uygun olan reklam amacınıza ve pazarlama stratejinize göre bu reklam kampanyalarından biri veya daha fazlasını kullanıp bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.

Tercih etmeniz gereken reklam kampanyası için net bir şey söylemek mümkün değil. Reklam vereceğiniz hedef kitleye ve bütçeye göre farklı kampanyalar oluşturabilir ve bu kampanyalardan gelen geri dönüşlere göre farklı senaryolar üzerinde durabilirsiniz.

Bir e ticaret sitesi üzerinden satış yapmak istiyorsanız katalog ve dönüşüm reklamlarını tercih etmenizi tavsiye ederim. Tabi ki sadece bu reklam kampanyalarını kullanmak zorunda değilsiniz. Potansiyel müşterileriniz ürün ile alakalı çok fazla soru sorup ondan sonra satın alıyorsa kullanıcılar ile etkileşime geçmenizi sağlayan mesaj veya etkileşim hedefli kampanyalarda oluşturabilirsiniz.

Bu tür hizmetleri Şirketimizden detaylı bilgileri alabilirsiniz Web tasarım ve tanıtım konularında danışabilirsiniz.

ÜST