Odoo CRM

Odoo Türkiye

Odoo Türkiye

Odoo bir kurumsal kaynak planlama ve müşteri ilişkileri yazılımıdır. Odoo İngilizce açılımı “OPEN ERP” ifadesidir. Bu konuya yabancı olanlar için ERP nedir, ne işe yarar gibi sorulara açıklık getirmek faydalı olacaktır.

Odoo Nedir?

Enterprise Resouces Planing ( Kurumsal Kaynak Planlama ) : Kurumunuzun her noktasına hakim olmanızı sağlayan bir yönetim ve karar destek yazılımıdır. Şirketler ölçeği ve iş alanı ne olursa olsun, mutlaka yaptıkları işi bir planlama ile yazılı hale getirmek istemektedirler. İletişim teknolojileri ile dijital hale gelen dünya ve değişen maliye mevzuatlarıyla birlikte artık bütün iş faaliyetleri sayısal veriler olarak tutulmaktadır.

Odoo Sayesinde Hız Kazanırsınız

Dünya üzerinde 2 milyonu aşkın kurumsal kullanıcısı bulunan odoo esnek yapısıyla son zamanlarda Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) yazılımları arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Yazılım altyapısında, Phyton, XML ve XSLT kullanmakta olan odoo, Odoo Türkiye ekibi ile ülkemizde de sektörün önde gelen şirketleri arasındadır. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), e-Ticaret, İnsan Kaynakları Yönetimi (HRM), Lojistik ve Finans gibi yüzlerce farklı uygulaması ile web sitenizi kod yazmaya ve teknik bilgiye ihtiyaç duymadan hazırlayabilirsiniz. Odoo (https://www.odoo.com/tr_TR/) ile kolay web siteleri oluştururken dinamizm ve hız kazanırsınız.

CRM Ne Anlama Geliyor

CRM’nin ne anlama geldiğini merak eden kişiler web üzerinden crm nedir sorusunun cevabını araştırmaktadır   Müşteri ilişkileri yönetimi ya da çok popüler kısaltması ile crm , son birkaç yılda, her ölçekten şirketin stratejik planında yer alan bir yatırımdır. Üzerine binlerce çalışma yapılan, milyonlarca dolar yatırım yapılan ve hala gelişmekte olan bu alan iş dünyasına birçok yenilik sunmaktadır

CRM ile Müşterilere Daha Etki Ulaşın

Öncelikle CRM pazarının günümüzde nasıl bir gelişme sürecinde olduğuna araştırıldığında karşımıza iş dünyasının yaşadığı büyük değişim çıkıyor. Dünyada üzerinde birçok piyasada ürünlerin piyasaya girme sürelerinin kısaldığı bir zamanda müşteriye daha hızlı ve etkili ulaşmaktadır. Müşterinin isteklerini anlayarak ürün ve hizmetleri bu yönde şekillendirmek çok önemlidir. Tüm bu ihtiyaçlar çerçevesinde CRM pazarı hızla gelişmeye devam etmektedir. Dünyaca ünlü araştırma şirketlerinin rakamları da bu gelişmeyi teyit etmektedir. Dünyada CRM yazılımları ve hizmetleri pazarı 2003 yılında 23 milyar dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Yakın zamanda CRM yazılımları ve hizmetleri ile elde edilecek gelirlerin tüm dünya üzerinde 162 milyar dolara çıkacağını beklenmektedir.

Önce Müşteri Gelmektedir

CRM’in C’si yani müşteri (customer) kavramının günümüzde yaşadığı değişim gerçekten inanılmaz seviyelere gelmektedir. Tarihsel açıdan1950’li yılların “Ne bulursam onu alırım” yaklaşımıyla geçtiğini görülmektedir.  Ardından 1970’li yıllarda  ürün ve hizmet çeşitliliği artmaya başlaması ile müşterilerin genel eğilimi “Neyi alabilirsem onu alayım” biçiminde değişmiştir. 1990’larla birlikte artık “ne istersem onu alırım” dönemi başlamıştır.

Yaşanan bu gelişmeler tüm unsurları olumlu etkilediyse de müşteri sadakatinin inanılmaz ölçüde düşmesi ile sonuçlanmıştır. Örneğin ihtiyaç kredisi ile ilgilenen bir kişi eskiden çalıştığı bankadan başka bir tercihe kolaylıkla sıcak bakmaz iken bugün web üzerinde bir arama motoruna ihtiyaç kredisi yazarak binlerce sayfaya ve onlarca farklı teklife birkaç dakika içerisine erişmektedir.

CRM Kavramı Ne Zaman Ortaya Çıktı?

Aslında CRM, çok da yakın zamanda ortaya çıkan bir kavram değildir. CRM kısaltması ABD medyasında 1989 yılında ilk kez birkaç defa kullanılmasına rağmen 2000 yılında bu rakam 14 bine kadar ulaşmıştır. Hangi dönemde olursa olsun, geniş görüşlülük sahibi yöneticilerin birçoğu müşterileri anlamanın işlerini geliştirmek için ne kadar önemli olduğunun farkına varmıştır. 50 sektör üzerinde yapılan bir araştırma verileri sonucu 1923 yılında sektöründe lider olan şirketlerin 43’ü günümüzde hala o sektörlerin liderleridir. Ve bu şirketlere araştırıldığında müşteriyi anlamaya ciddi yatırımlar yaptıkları ve müşteri odaklı çalıştıkları görülmektedir.

CRM’in günümüz temelini oluşturan güzel örneklerden bir tanesi de eski mahalle bakkallarıdır. Müşterilerinin neredeyse tamamını birebir tanıyan, hangi ürünleri nasıl tercih ettiğini bilen bu bakkallara atıf yapan Meta Group analisti Liz Shahnam CRM’i şöyle anlatmaktadır:

Crm Kavramı

CRM pek de yeni olmayan bir kavramdır ancak yeni olansa geçmişte mahalle bakkalımızla yapabildiğimizi zamansal teknolojidir. O bakkalın müşteri sayısı çok fazla olmayabilir ancak isteklerini aklında tutabilecek büyüklükte bir hafızası vardır. Teknoloji, işte bu modelin gerçekleşmesini sağlamaktadır.

CRM’in neden son zamanlarda bu kadar popüler olduğuna düşünüldüğünde birkaç ana unsurdan bahsetmek gerekir:

•             İş dünyasındaki rekabetin müşteriyi çok daha ön plana çıkarmaktadır.

•             1990’lı yılarda ERP ile başlayan kurumsal ofis çalışmaları olgunlaşmaktadır.

•             iletişim teknolojileri, müşterilerin seçim alışkanlıklarını değiştirmektedir. Ve böylece sadakat seviyelerini azaltmaktadır.

Stratejik ve Teknolojik Açıdan CRM

Başlıktan da anlaşılacağı üzere CRM, bir felsefe biçimidir. Bu son derece önemli bir noktadır ve birçok kurum CRM’i teknolojik bir fırsat olarak görmektedir. Böyle dar bakış açısı ile başlayan çalışmalar tamamlandığında da beklenen sonuçları tam anlamıyla yansıtamamaktadır.

CRM’in yapısını bir piramide benzetmek pek de yanlış olmayacaktır. Bu piramidin en üstünde iş planlamaları yatmaktadır. Bir alt basamakta ise organizasyonlar gelmektedir

CRM’in Farklı Aşamaları

Son zamanlarda CRM çözümleri olarak nitelendirilen uygulamalar ile geçmişteki çalışmalar arasında birçok yapısal benzerlik ve farklılıklar bulunmaktadır. Aslında farklılıklar, CRM’in geçirdiği aşamaları ortaya koyması bakımından önemlidir. CRM’de yeni bir dönem başlamasına neden olan en temel gelişmelerden biri, çözümlerin içerisinde yer alan perspektif özelliklerin çok daha geniş içerikli hale gelmesi olmaktadır. Bu bakımdan çeşitlendikçe CRM çözümleri de değişmeye başlamaktadır. Bu bağlamda 3 temel CRM yapısından bahsetmek mümkündür.

Operasyonel CRM

CRM’in bu çeşidi aslında tipik iş formüllerini kapsandığı CRM çözümlerinden oluşmaktadır. Bu fonksiyonlara örnek olarak müşteri temsilcileri, sipariş yönetimi, faturalama, satış ve pazarlama faaliyet yönetimi gibi süreçleri verebilir. Bu öneriler sıklıkla kurumsal sistem içerisindeki finans ve insan kaynakları gibi farklı iş fonksiyonlarının uyumlu bir yapıya kavuşturulması için kullanılmaktadır.

Analitik CRM

Adından da anlaşılacağı üzere bu CRM biçiminde kullanıcılara ait verilerin toplanması, depolanması, işlenmesi, değerlendirmesi ve tahminlere çevrilerek yazılı hale getirilmesidir. Böylelikle CRM’in işlevsel ve uyum özellikleri üzerine analiz ve raporlama özellikleri eklenir.

İşbirliğine yönelik CRM

Bu CRM çeşidi aslında diğerlerinin en ideal birleşiminden oluşmaktadır. Müşteriler ile şirketler arasında tam anlamıyla bir paylaşım ve uyum ağının oluşmasına imkan veren bu çalışmalardır. Aynı zamanda farklı iletişim kanallarından (web, telefon, e-posta gibi) gelen bilgilerin verilere dönüştürülmesini sağlar. İşbirliğine dayalı CRM çözümleri müşteri ile etkileşime imkan veren tüm birimleri kapsamaktadır.

Odoo Tüm Bileşenleri İle Benzersiz Bir Yazılım

Pazardaki ürünler genellikle belirli alanlara yoğunlaşmaktadır. Bu durum günümüz teknolojik dünyasında, her bir ihtiyaç için farklı bir yazılıma ihtiyaç duyurmaktadır. Modern bakış açısı ile tüm ihtiyaçlarınızı, Odoo ERP ve İş Platformunun kullanımı basit ve şık ara yüzü ile çözülebilmektedir. Açık kaynak kodlu altyapısı ile platformun ana şekli bile ihtiyaçlara göre düzenlenebilmektedir.

Halen Türkiye’de CRM ve ERP hak ettiği pazara ulaşmış değil veya şirketler kendilerine uygun bir yazılım yazdırarak hayatlarına devam etmektedirler. Ancak paket halinde satılan ve daha sonra üstüne dilediğiniz değişiklikleri yapabileceğiniz ERP, CRM yazılımları da payını giderek artırmaktadır.