Web Sitesi Tasarımı

Günümüz dijital çağı beraberinde akıllı telefonları ve dizüstü bilgisayarları da beraberinde getirmiştir. Bu çağda bir şirketin web sitesi tasarımı, çevrimiçi müşterilerin şirketin web sitesine ne kadar süre göz attığını etkilediği için büyük bir önem taşımaktadır. İyi bir web sitesinin özellikleri, tasarımının sezgisel ve güzel olmasını, kullanımının kolaylığını ve harika görünmesinin yanında hedef demografiye uygunluğunu içermektedir. Buna karşın olarak kötü tasarlanmış bir web sitesi müşteriyi kolayca sinirlendiren ve geri çeviren bir site olarak görünecektir.

İyi web sitesi tasarımı etkili estetik görünüşten çok daha fazlasıdır. Arama motoru optimizasyonu, Google sıralamalarını, site ziyaretçisinin davranışını ve marka algısını etkileyebilmektedir. Online bir işin geliştirilmesi isteniyorsa işin temelini web sitesi tasarımı oluşturmaktadır. Web sitesinin görünümü, işlevselliği ve genel deneyimi geliştirilerek daha fazla alıcıya ulaşılabilir. Bunun için bazı temel ögeler bulunmaktadır.

Web Sitesi Tasarımı Nedir?

Web sitesi ile ilgili her şey, buna içerik, sitenin nasıl göründüğü ve çalışma şekli de dahil olmak üzere, web sitesi tasarımı tarafından belirlenmektedir. Web tasarımı, siteyi ziyaret edenlere sayfalar sağlayan etkileşimli özelliklerin düzenini, renklerini, metin stillerini, yapısını, grafiklerini, görüntülerini ve kullanımını belirleyen bir elektronik dosya koleksiyonunu planlama işlemine denmektedir. Profesyonel web sitesi tasarımları işletmelerin çevrimiçi olarak güvenilir görünmesini sağlamaktadır.
Web sitesi tasarımı masaüstü tarayıcılar için web sitesi oluşturmak anlamına da gelmektedir. Ancak son yıllarda mobil ve tablet tarayıcıların önemi ön plana çıktı. Bugün, tüm web trafiğinin yaklaşık yüzde yetmişi mobil cihazlar tarafından oluşturulmaktadır. Web sitesi tasarım başlığı altında pek çok başlık bulunmaktadır. Bunlar web grafik tasarımı, ara yüz tasarımı, kullanıcı deneyimi tasarımı, yazma ve arama motoru optimizasyonu olmak üzere beş tanedir.

Bunlar göz önünde bulundurularak denilebilir ki web sitesi tasarımı çoğunlukla işlemci tarafını veya web sitesinin ön uç tasarımını tanımlamak için bir stand-in olarak işlev görmektedir. Web sitesinin ön ucu alıcıların tarayıcılarında gördüğü, gezindiği ve etkileşimde bulunduğu kısımdır. İyi düşünülmüş ve iyi tasarlanmış bir web sitesinin amacı hedef kitlesinin dikkatini çekmek, bir ürün veya hizmet satmak ve şirketin ne olduğuyla ilgili gerçek bir fikir vermektir.

İyi bir tasarım fikirleri toplar ve daha sonrasında bu fikirleri bir araya getirerek güzel bir estetik ile karşı tarafa aktarır. Bu tasarım insan davranışına dayanan ve çevrimiçi müşteri alışkanlıklarını içeren pek çok konsept ve yönlendirme kullanır.

Panda Medya

Panda Medya on iki yıldır web tasarım sektöründe hizmet vermektedir. Firmaların dijital ortamlara aktarılarak marka bilinirliklerinin arttırılmasını sağlamaktadır. Panda Medya web sitesi tasarım hizmet başlıkları arasında kurumsal web tasarım, Google ads, e-ticaret sitesi, portal web site tasarımı, kurumsal kimlik, seo, web hosting ve panda soft crm bulunmaktadır.

Panda Medya ve Web Sitesi Tasarımı

Firmanın web sitesi için mükemmel bir şema oluşturmak pek çok deneme ve yanılma yapılmasını gerektirmektedir. Elemanların mükemmel kombinasyonunu bulmak oldukça zahmetli ve uzun bir süreç olabilmektedir. Ancak müşterilerin ve potansiyel müşterilerin web sitesinde daha fazla zaman harcamasıyla bu süreç uzun vadede geri ödemesini yapacaktır.

1- Yerleşim Planı:

İnsanlar fikirlerini yüz milisaniyede oluşturabilmektedir. Kısaca söylenirse göz açıp kapayıncaya kadar oluşturmaktadırlar. İlk izlenimler önemlidir, özellikle de web siteleri için. Google, 2012 yılında yaptığı bir araştırma ile, estetik tasarımın kullanıcıların siteye yönelik görüşlerini elli milisaniyeden kısa bir sürede etkilediğini ortaya koymuştur.

Harika bir görsel tasarım düzenle başlamaktadır. Düzen metnin, reklamların, grafiklerin ve medyanın organize olma ve sayfaya yerleştirilme şekline denmektedir. Panda Medya iyi bir düzenin hayati bilgileri bulmayı mümkün olduğunca kolaylaştıracak şekilde olmasını sağlamaktadır. Bu bilgiler şirket logosunu, ana gezinti çubuğunu, arama kutusunu, ana resmi, içeriği ve web sitesinin alt kısmını içermektedir.

Bunlara ek olarak bazı genel özellikleri de bulunmaktadır. Beyaz alanların çok olması bunlardan bir tanesidir. Beyaz boşluk, sayfadaki kopya, kenar boşlukları ve kenar çubuğu gibi çeşitli bölümleri ayıran boş alanı ifade etmektedir. Beyaz alan, dağınıklığın önüne geçer ve müşterinin gözünü önemli özelliklere veya iletilere yönlendirmeye yardımcı olur.

Tekerleğin yeniden icat edilmesine gerek yoktur. İnternet kullanıcıları, herhangi bir web sitesinde belirli temel araçların olmasını beklemeye alışmışlardır. Buna örnek olarak arama çubuklarının genellikle sağ üst köşeye yerleştirilmiş olması verilebilir. Bir başka örnek ise sayfa gezintisinin üst ve merkezde yer almasıdır.

İyi tasarım sanat, fotoğrafçılık veya sinemada çerçevelemenin bilinçli olarak izleyicinin gözlerini vurgu noktasına nasıl yönlendirebileceğine benzer şekilde, kullanıcının gözlerini temel fonksiyonlara yönlendirmektedir.

Izgara tabanlı tasarımlardan örnek verilirse çeşitli elemanları yerleştirmek için parametre görevi gören kesişen dikey ve yatay çizgiler içermektedirler. Izgaralar görsel tasarımı basit ve düzenli tutmaktadır. Izgara tabanlı tasarım kullanan şirketlerden birine örnek gösterilirse bu McDonald’s olabilir.

2- Renk:

Renk, insanlar farkında olmasalar da bilinçaltında insanlarda bir şeyi tetikleyen, duyguları uyandıran başka bir etkendir. Modern web sitesi tasarımı, unutulmaz ve etkileyici bir renk paleti oluşturmak için renk şemalarına ve düşünceli renk kullanımına büyük ölçüde güvenmektedir. Doğru dengeyi bulmak zor olabilmektedir. Görsel olarak bunaltıcı veya dikkat dağıtıcı olabileceği için renklerde aşırıya kaçmak istenilmemektedir.

Modern web sitelerinin büyük çoğunluğu sadece iki veya üç renk kullanmaktadırlar. Bu işleri basitleştirmektedir. Facebook veya Amazon gibi şirketlerin birincil arka plan rengine ve vurgu rengine bilerek sadık kaldığı fark edilmektedir. Renk, bir ziyaretçinin dikkatini çekebileceği gibi çok fazla kullanıldığı durumlarda ve iyi koordine edilmediği durumlarda bunaltıcı olabilmektedir.
Renkler seçilme aşamasındaysa markanın kişiliğini en iyi aktaran ve uyandıran renk düzeninin bulunması için farklı kombinasyonlar denenmektedir.

3- Grafikler:

Pek çok kişi, bilgi aktarmak veya bir markayı satmak için görüntülerin gücünü göz ardı etmektedir. Görüntüler, ürünleri veya hizmetleri herhangi bir reklamdan daha iyi satmaktadır. Dünya popülasyonunun çoğunluğu görsel olarak öğrenmektedir. Bu nedenle mesajların kısa bir şekilde ifade edilmesine yardımcı olunması için görüntülerin öneminin azaltılmaması gerekmektedir. Nükleer tehlike sembolü, yazılı uyarıların yapabileceğinden çok daha etkili bir resim çizmektedir.
Grafikler fotoğrafları, info-grafikleri, grafikleri, logoları, klipleri, simgeleri ve sayfa sanatını içermektedir. Tüm bu bileşenler Panda Medya tarafından web sitesi tasarımını geliştirmek için kullanılmaktadır. Bu sayede web sitesinin kişiliği ve karakteri alıcıya aktarılmaktadır. Renklerde olduğu gibi grafiklerde de sitenin ana odağından uzaklaşmamak gerekmektedir. Aynı anda net bir mesaj vermenin ve web sitesini güncel tutmanın en etkili yolu metin ve grafik kombinasyonunu kullanmaktır.

4- Yazı Fontu:
Tipografi mesajının, tarzın ve kişiliğin aktarılmasının ustaca bir yoludur. Mesleğe uygun bir yazı kümesi bulunmak istenmektedir. Buna örnek olarak bir start-up şirketinin daha eğlenceli veya daha önce düşünülmemiş bir tarz istemesi gösterilebilir. Web tarayıcılarının büyük çoğunluğu yalnızca belirli yazı tiplerini okuyabilmektedir, bu nedenle web sitesi için web uyumlu yazı tiplerinin de seçilmesi önemli bir noktadır.

Amaç genel web sitesi tasarımını tamamlayan ve kolay okunan yazı tipinin bulunmasıdır. Bu sayede hedef kitle yazıları anlamak veya çevirmek için zaman kaybetmeden web sitesine göz atarak ve gezinerek zaman geçirebilmektedir.

5- İçerik:

Web sitesi tasarımının temelleri atıldıktan sonra, sitenin içerikle doldurulmasının zamanı gelmiş olmaktadır. İçerik, web sitesinde yazılı sayfaların yanı sıra blog yayınlarını ve diğer medyaları içermektedir. Bunlar arama motoru optimizasyonu, alakalı anahtar kelime ekleme, hizmet veya ürünü satma, markanın deneyimini ve otoritesini aktarmak ve markanın güvenilir olduğunu göstermek gibi pek çok başlığı içermektedir.

Müşterilerle ilgilenmek için çok fazla vakit olmayacağından içerik hızlı ve doğru elde edilebilmelidir. İçerik bilgilendirici olmalı, bir sorun veya ihtiyaç olduğunu belirtebilmeli, bir çözüm sunmalı ve harekete geçirici mesaj sağlamalıdır.

Web Sitesi Tasarımının İki Farklı Türü

Web sitesi oluşturulurken, duyarlı veya uyarlanabilir bir web tasarımı kullanma arasında karar verilmesi gerekmektedir.

Duyarlı Tasarım: Web siteleri, sayfanın boyutunu çeşitli çözünürlüklere, ekran boyutlarına ve içeriğe göre uyarlamak ve değiştirmek için tasarlanmıştır. İçerik ekranda dinamik olarak hareket etmektedir. Duyarlı tasarımın yararları, fazlasıyla kullanıcı dostu olarak görülmesini ve farklı ekran çözünürlükleri sayesinde cihazlarda sağladığı esnekliği kapsamaktadır. Bunun dışında üç farklı sayfa yerine tek bir sayfa olduğundan SEO için iyidir. İşletme programı evrensel olduğundan daha düşük bakım maliyetine sahiptir. Mobil ve masaüstü arasında yeniden yönlendirme gerektirmemektedir.

Uyarlanabilir Tasarım: Sayfalar, her cihaz için ayrı ayrı ve benzersiz şekilde oluşturulur. Her alan cihazın ekran çözünürlüğüne karşılık gelmektedir. Bu yüzden sayfalar boyut ve ekran çözünürlüğüne göre farklı görünmektedir. Web sitesi ekranı algılayarak kullanılan ekran için en uygun düzeni seçer. Yaygın olarak bulunan altı farklı ekran genişliği vardır. Bunlar 320, 480, 760, 960, 1200, 1600 genişlikleridir.  Bu tasarımın yararlar; programlamak ve uygulamak daha kolay olduğu için daha düşü maliyet, daha az karmaşık kodlama ve verimli zaman kullanımı olarak sıralanabilir.

Bunlara ek olarak karmaşık sitelerle daha iyi uyumluluk sağlamaktadır. Test açısından daha kolay ve daha doğrudur. Bu tarz tasarımlar mobil veya tablet uyumluluğunu arttırmak için eski bir web sitesini güçlendirme de kullanılabilmektedir. Diğer taraftan duyarlı olan, bakımı daha kolay ve daha akıcı bir gezinme hissi sağladıkları için çoğunlukla yeni web sitelerinde kullanılmaktadırlar.

Profesyonel Web Tasarımı Çevrimiçi İşletmelere Nasıl Yardımcı Olur?

Müşterilerin memnun edilmesinde büyük bir etkisi vardır. Profesyonel bir web tasarımı ziyaretçilerin ihtiyaçlarına cevap vermektedir. Bunu da gereksiz ve kafa karıştırıcı tasarım ögeleri olmadan, alıcılara ne bilmek istiyorlarsa onu vererek sağlamaktadır. Web sitesindeki tasarımda gezinmenin öngörülebilir, tutarlı ve kolay anlaşılır olduğundan emin olmak site ziyaretçileriyle olumlu bir ilişki kurulmasına yardımcı olur.

Web sitesinin tasarımı ne kadar çekici olursa olsun, arama motorlarının okuyabileceği şekilde kodlanmamışsa arama motoru sonuç sayfalarında görünmez. Teknik hatalardan kaçınılmalıdır. Bir müşterinin geri çevrilmesi fazla zaman alan bir işlem değildir. Bu yüzden uzun yükleme süreler, kopuk bağlantılar ve görüntülenemeyen resimler profesyonel bir tasarım şirketi tarafından giderilmelidir. Bu sorunlar profesyonel web sitesi tasarım hizmeti tarafından giderilebilecek sorunlardan birkaç tanesidir.

Web sitesi tasarımı, müşterilere ve arama motorlarına aynı şekilde ulaşarak çevrimiçi satışları üzerinde büyük etkisi olan önemli bir ikili amaca hizmet etmektedir.

Kullanım Kolaylığını Arttırmak

Sayfa tasarımını veren web tasarımının önemli bileşenlerine ek olarak, ii bir web sitesi kullanıcılarını dikkate almaktadır. Kullanıcı dostu bir sayfa tasarlamak, potansiyel müşterileri gereksiz yere geri çevirmenin önüne geçilmesine yardımcı olmaktadır. Web sitesi kullanıcı için en kullanışlı hale getirilerek ve sıralamanın yükseltilmesi için tekrar eden ziyaretçilerden sadık bir müşteri tabanı oluşturularak optimize edilir.